top of page
WAT DOE IK
Begeleiden van innovatie processen

Organisaties begeleiden bij hun innovatieprocessen, is een van mijn expertises. Dat doe ik vanuit een ‘Design Thinking’ aanpak. Dat betekent uitgaan van de eindgebruiker, visueel werken, divergeren en convergeren, uitproberen, leren, en omgaan met onzekerheden. Je weet niet van tevoren wat het eindresultaat wordt, maar ik begeleid het proces en weet dat er altijd wat moois uit komt. Doordat ik opgeleid ben als industrieel ontwerper en al jaren zo werk, is dat onderdeel van mijn DNA.

Lexie demonstratie
Gemeente Den Haag

Experimenten met AI technologie om inwoners en ondernemers beter te helpen

workshop opstellen werkwijzer ondernemers

Begeleiden bij het opstellen van werkwijzers voor financieel hulpverleners over verschillende doelgroepen 

nvvk
Design Research

Bij design research is inleven in de ‘eindgebruiker’ cruciaal. Of het nou een patiënt, cliënt, burger, consument, medewerker of organisatie is. Het gaat erom te snappen wat hun behoefte is en de context waarin ze zich begeven, en dit vertalen naar inzichten ter inspiratie voor het ‘design’ van nieuwe diensten en producten. Dat is design research, de gebruiker leren kennen zodat je hiervoor kan ontwerpen. Dat doe ik door middel van contextuele interviews, observaties, ’show & tell’ en generatieve workshops.  

CIRCO
Show & tell met treinreizigers

Vanuit behoeften van reizigers en personeel middelen bedenken voor verbetering van het vertrekproces

Prorail
Buurtbakkie om naar ondernemers toe te gaan

Onderzoek en experiment om ondernemers beter te bereiken

Gemeente Den Haag
Strategic & Service Design

Met de klantbehoeften als basis, maar ook het organisatieperspectief meenemend, een visie ontwikkelen op de relatie met je klant. Wat is het ideaal beeld en hoe wil je dat je klant jouw dienstverlening ervaart? Door dit op een holistische manier te presenteren, bijvoorbeeld met een customer journey, kun je zien waar kansen liggen als organisatie. En kun je dit als stappenplan gebruiken voor het ontwikkelen van nieuwe services.

workshop visie bepalen

Strategische klantvisie ontwikkelen en vertalen in een ideale ‘passenger journey’. In opdracht van Essense.

Schiphol
workshop inspiratie opdoen vanuit de employee journey van de buschauffeur

Verbetering van het werkgeluk van buschauffeurs vanuit de employee journey

Keolis
Training & Coaching

Mijn kennis en ervaring deel ik graag met anderen, door middel van incompany trainingen op maat, of coaching tijdens het werk en in een project.  

begeleiden van het ontwikkelen van een ideale klantreis
2-daagse training service design, open inschrijving

Medewerkers Design Thinking leren d.m.v. trainingen, coachen bij projecten en opzetten handboeken.

Vegro

Trainingen Service Design voor diverse organisaties

In-novation
Design Research
Bebeleiden van innovatie processen
Strategic & service design
Training & coacing

Contact

Ingrid Wendel
Amersfoort
+31 (0) 6 19005336
info@ingridwendel.nl

  • Gray LinkedIn Icon
bottom of page