WAT DOE IK
Begeleiden van innovatie processen
Organisaties begeleiden bij hun innovatieprocessen, is een van mijn expertises. Dat doe ik vanuit een ‘Design Thinking’ aanpak. Dat betekent uitgaan van de eindgebruiker, visueel werken, divergeren en convergeren, uitproberen, leren, en omgaan met onzekerheden. Je weet niet van tevoren wat het eindresultaat wordt, maar ik begeleid het proces en weet dat er altijd wat moois uit komt. Doordat ik opgeleid ben als industrieel ontwerper en al jaren zo werk, is dat onderdeel van mijn DNA.

Experimenten met AI technologie om inwoners en ondernemers beter te helpen

Begeleiden bij het opstellen van werkwijzers voor financieel hulpverleners over verschillende doelgroepen
Design Research
Bij design research is inleven in de ‘eindgebruiker’ cruciaal. Of het nou een patiënt, cliënt, burger, consument, medewerker of organisatie is. Het gaat erom te snappen wat hun behoefte is en de context waarin ze zich begeven, en dit vertalen naar inzichten ter inspiratie voor het ‘design’ van nieuwe diensten en producten. Dat is design research, de gebruiker leren kennen zodat je hiervoor kan ontwerpen. Dat doe ik door middel van contextuele interviews, observaties, ’show & tell’ en generatieve workshops.

Vanuit behoeften van reizigers en personeel middelen bedenken voor verbetering van het vertrekproces

Onderzoek en experiment om ondernemers beter te bereiken
Strategic & Service Design
Met de klantbehoeften als basis, maar ook het organisatieperspectief meenemend, een visie ontwikkelen op de relatie met je klant. Wat is het ideaal beeld en hoe wil je dat je klant jouw dienstverlening ervaart? Door dit op een holistische manier te presenteren, bijvoorbeeld met een customer journey, kun je zien waar kansen liggen als organisatie. En kun je dit als stappenplan gebruiken voor het ontwikkelen van nieuwe services.

Strategische klantvisie ontwikkelen en vertalen in een ideale ‘passenger journey’. In opdracht van Essense.

Verbetering van het werkgeluk van buschauffeurs vanuit de employee journey
Training & Coaching
Mijn kennis en ervaring deel ik graag met anderen, door middel van incompany trainingen op maat, of coaching tijdens het werk en in een project.


Medewerkers Design Thinking leren d.m.v. trainingen, coachen bij projecten en opzetten handboeken.
Trainingen Service Design voor diverse organisaties