Organisaties begeleiden bij hun innovatieprocessen, is een van mijn expertises. Dat doe ik vanuit een ‘Design Thinking’ aanpak. Dat betekent uitgaan van de eindgebruiker, visueel werken, divergeren en convergeren, uitproberen, leren, en omgaan met onzekerheden. Je weet niet van tevoren wat het eindresultaat wordt, maar ik begeleid het proces en weet dat er altijd wat moois uit komt. Doordat ik opgeleid ben als industrieel ontwerper en al jaren zo werk, is dat onderdeel van mijn DNA.

Vanuit behoeften van reizigers en personeel middelen bedenken voor verbetering van het vertrekproces

Ontwikkeling van een hulpmiddel voor bewoners om hun huis te verduurzamen.

Bij design research is inleven in de ‘eindgebruiker’ cruciaal. Of het nou een patiënt, cliënt, burger, consument, medewerker of organisatie is. Het gaat erom te snappen wat hun behoefte is en de context waarin ze zich begeven, en dit vertalen naar inzichten ter inspiratie voor het ‘design’ van nieuwe diensten en producten. Dat is design research, de gebruiker leren kennen zodat je hiervoor kan ontwerpen. Dat doe ik door middel van contextuele interviews, observaties, ’show & tell’ en generatieve workshops.  

Pop-up Lease Shop: onderzoek naar hoe burgers aankijken tegen leasen.

Onderzoek naar duurzaam leven onder consumenten, om te leren hoe je mensen kan helpen hierbij.

Onderzoek naar duurzaam leven onder consumenten, om te leren hoe je mensen hierbij kunt helpen. In opdracht van

Met de klantbehoeften als basis, maar ook het organisatieperspectief meenemend, een visie ontwikkelen op de relatie met je klant. Wat is het ideaal beeld en hoe wil je dat je klant jouw dienstverlening ervaart? Door dit op een holistische manier te presenteren, bijvoorbeeld met een customer journey, kun je zien waar kansen liggen als organisatie. En kun je dit als stappenplan gebruiken voor het ontwikkelen van nieuwe services.

Strategische klantvisie ontwikkelen en vertalen in een ideale ‘passenger journey’. In opdracht van Essense.

Vernieuwende services bedenken voor burgers om het scheiden van afval te vergroten. In opdracht van Essense.

Mijn kennis en ervaring deel ik graag met anderen, door middel van incompany trainingen op maat, of coaching tijdens het werk en in een project.  

Medewerkers Design Thinking leren d.m.v. trainingen, coachen bij projecten en opzetten handboeken.

Diverse gastcollege’s Haagse Hogeschool, IPO Zwolle, en andere.

 
 
 
 

Contact

Ingrid Wendel
Utrecht
+31 (0) 6 19005336
info@ingridwendel.nl

  • Grey Twitter Icon
  • Gray LinkedIn Icon
Pop-up Lease Shop: onderzoek naar hoe burgers aankijken tegen leasen.